Borlänge Tour nästa

Semester imorgon och 08:00 hoppar jag in i bilen tillsammans med Paul och Stefan. 70 härliga mil framför oss och väl framme väntar ett fint etapplopp på Mtb, XC. Borlänge Tour. Jag är väldigt förväntansfull då många håller detta lopp som sin favorit och banorna ska vara snabba och fina. Jag hoppas bara snön sedan förra helgen är borta för jag tar inte med några dubbdäck…

Veckan annars har flytit på. I måndags rullade jag lite, mest som aktiv återhämtning. I tisdags blev det intervaller på en ”teknikbana” i Bokskogen utanför Malmö. Första varven var sega, men kom igång mer och mer efterhand och kunde dra ifrån på de sista varven. Igår onsdag blev det drygt två timmar landsväg i hyfsad fart med insprängda skylt/maxspurter. Var hyfsat rapp i början och tog i alla fall några skyltar, men på slutet var jag lite seg och energilåg. Ändå bra pass.

Imorgon kväll är det prolog 3 km, lördag fm XC, 6 varv á 8 km, och på söndag tempo på 13 km. Det ska bli kul, jag gillar etapplopp! Alltså hoppas jag nu på fortsatt fin form i helgen. Alltid lite knepigt med race direkt efter lång bilresa, men med en ordentlig uppvärmning så löser det sig nog.

Vi hörs!

Lämna en kommentar