Dags för slakt!

Japp, nu har nästa tunga träningsperiod påbörjats. Förhoppningsvs kan det bygga vidare på en just nu helt ok cykelform. Det kommer bli en fin-fin blandning av tung distans och riktiga kräk-intervaller. Däremellan har jag också en del att göra på jobbet, så här efter semestern.

Vi kom hem i torsdags och sedan dess har jag tränat lördag, söndag, tisdag, onsdag och idag. Distans, långa intervaller, långa intervaller, backintervaller och ett rullpass idag. 14 h på 5 pass över 6 dagar. Imorgon fotsätter det med backdistans. Då är vi ett helt gäng som åker till Torekov och Hallandsåsen. Där ska vi avverka så många höjdmeter vi hinner på 6 h.

En ny favorit. Cykla 1 h distans för att ta dig till backen. Kör sedan så många 7-minuters intervaller du orkar med bibehållen fart. Cykla sedan med 1 h distans. Efter jobbet, innan kvällsmaten. Garanterar trötta ben.

Nästa vecka blir det fortsatt distans men även betydligt mer fart. Jag ska tävla onsdag, fredag, lördag och söndag tänkte jag. Missa inte Dust Cup på onsdag!

Nu är det sängen!

Annons

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: